Повишава се нивото на сигурността на картовите плащания в Интернет, след като Търговска банка Д АД въвежда новите стандарти на Mastercard за използването на двуфакторна в т.ч. и биометрична автентикация, при плащане в сайтове на търговци, които са обозначени с логото на Mastercard Identity Check. Промените са в съответствие с изискванията на българското законодателство и Делегиран Регламент (ЕС) 2018/389 на Комисията от 27.11.2017 г. за допълнение на Директива (ЕС) 2015/2366 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на регулаторните технически стандарти за задълбочено установяване на идентичността на клиента и общите и сигурни отворени стандарти на комуникация, като съгласно тях Търговска банка Д АД автоматично ще регистрира всяка една платежна карта на потребител с наличен в системата ѝ номер на български мобилен оператор, за повишеното ниво на сигурност.
Сигурност
3D Secure
Пазарувайте безопасно онлайн!
Двуфакторна платформа за сигурност, осигурена от MasterCard и БОРИКА АД, чрез която се удостоверява задълбочено самоличността на картодържателя при пазаруване в Интернет с нашите карти MasterCard
3D Secure
От 27.06.2023 г. (вторник) външното приложение 3DSec на Борика няма да може да бъде използвано от клиенти на Търговска банка Д АД. То ще бъде заменено от вграденото такова и ще може да се използва единствено след инсталация на DMobile
Какво е Mastercard Identity Check?
С Mastercard Identity Check Ви гарантираме допълнително, много по-високо ниво на сигурност и минимизиране на риска от неправомерно ползване на картовите Ви данни, чрез въвеждане на комбинация от секретни пароли или биометрично потвърждаване на идентичността в сайтове на онлайн търговци, сертифицирани за тази функционалност. Така ще бъдете спокойни, че извършвате трансакция при истинския търговец, а той от своя страна ще бъде уверен, че продава на действителния картодържател. Пазаруването в сайтовете, които използват платформата Mastercard Identity Check се извършва, като се въвежда комбинация от пароли за всяка една трансакция по карта, за която е заявен и регистриран мобилен телефонен номер в Търговска банка Д АД или като се използва мобилното приложение за биометрична автентикация, налично за Android и iOS. Възползвайте се от новата ни услуга Mastercard Identity Check, като актуализирате мобилния си телефонен номер в Банката и се запознаете с Условията за нейното ползване от 29.09.2020 г (Условията до 28.09.2020 г. може да видите тук).
Своята статична парола получавате в плика със своята карта и може да я използвате за потвърждаване на плащания в Интернет. Паролата е автоматично генерирана и е известна единствено на Вас. Ако желаете да я смените, може да го направите тук. Моля, обърнете внимание, че новата Ви парола е необходимо да бъде съставена от поне 8 символа – комбинация от букви, цифри и специални символи (по избор от: _ - % @ & * \ . # , / ? !). Информираме Ви, че към настоящия момент НЕ МОЖЕ ДА ИЗПОЛЗВАТЕ СПЕЦИАЛНИ СИМВОЛИ КАТО: ~ ^ $ + = €. Моля, запознайте се внимателно с често задаваните въпроси, където е налична цялата необходима информация за Mastercard ID Check. Моля, запознайте се внимателно с често задаваните въпроси, където е налична цялата необходима информация за Mastercard ID Check.
Какво е 3DSec – приложение за биометрична автентикация на транзакции в Интернет с банкови карти на Д Банк?
3D Sec e приложение на БОРИКА АД, което осигурява сигурен и удобен механизъм за потвърджаване на 3D Secure плащания с банковата Ви карта онлайн посредством биометрични характеристики като пръстов отпечатък и лицево разпознаване. Услугата предлага решение за идентификация при потвърждение на разплащания в Интернет без да е необходимо въвеждане на динамична и статична парола от Ваша страна. Д Банк Ви дава възможност да използвате 3DSec приложението като част от мобилното ни приложение DMobile. Иновативното решение Ви позволява да използвате няколко услуги с инсталирането на едно единствено приложение.
DMobile e налично за безплатно инсталиране от официалните магазини на Android и iOS - Google Play и App Store:
ВАЖНО!
Използването на 3DSec услугата не е обвързана с наличието на регистрация за услугата мобилно банкиране. Двете услуги са независими една от друга и услугата 3DSec може да бъде използвана без наличието на права и регистрация за DMobile – мобилно банкиране. Напомняме, че Д Банк не изисква от своите клиенти предоставянето на лични данни, активационни кодове и пароли по имейл и телефон!
За да се възползвате от 3DSec - биометрична автентикация на транзакции в Интернет с банкови карти на Д Банк, е необходимо след инсталиране на мобилното приложение DMobile, да регистрирате своята банкова карта чрез меню 3DSec. Процесът отнема няколко минути. За Ваше улеснение може да намерите подробна информация в Ръководство за вградено приложение 3DSec на Борика в мобилно приложение D Mobile.
Въпроси и отговори относно двуфакторното удостоверяване на идентичността на клиентите при онлайн покупки с карти, издадени от "Търговска банка Д" АД
-
Какво се променя от 29/09/2020 година?
-
Какво представлява повишеното ниво на сигурност?
-
Как да регистрирам платежната си карта за ползване на услугата?
-
Колко ще ми струва ползването на новата двуфакторна автентикация?
-
Получих SMS с някаква парола, която трябва да сменя, каква е тази парола?
-
Как да сменя тази временна парола?
-
Ако не променя паролата в тези 30 дни, какво ще се случи?
-
С новата парола ще мога ли да правя плащане в Интернет?
-
Само тази парола ли ще трябва да въвеждам при плащане в Интернет?
-
Всеки път ли ще се налага да въвеждам и двете пароли?
-
Вече имам нов телефонен номер, какво трябва направя?
-
Възможно ли е да сменя българския си телефонен номер с чуждестранен?
-
Получих картата си, но в плика имаше някаква парола, каква е тя и за какво ми е?
-
Ако си забравя постоянната статична парола, какво следва?
-
Как мога да използвам опцията за биометрично потвърждаване на трансакциите в Интернет?
-
Задължително ли е мобилното устройство да е свързано към Интернет в момента на потвърждаване на трансакцията посредством софтуерното приложение?
-
Как избирам дали да направя биометрично потвърждаване, или да използвам комбинацията от статична и динамична парола при трансакции в Интернет?
-
Промених телефонния си номер, но използвам същото устройство. Мога ли да използвам инсталираното на него мобилно приложение за потвърждаване, както преди смяната на номера?
-
Възстанових заводските настройки на/промених мобилното си устройство, на което беше инсталирано приложението за автентикация. Какво следва да направя?
-
Какви предимства получавам от ползването на новата двуфакторна автентикация?